Proszę czekać, ładuję...

 

WszystkieDomowy fitness - czyli jak ćwiczą mamy po porodzie - Położna Mamą

Styczeń 10, 2018by Ania0

Macierzyństwo dzisiaj takie, że zaraz po porodzie musisz być wypoczęta, z upiętą fryzurą, pełnym makijażem i czyściutkim domem. Tydzień po porodzie zwisa Ci jeszcze brzuch? Zapisz się dziewczyno na siłownię! Jak jednak znaleźć czas na  zrobienie siku między, karmieniem, przebieraniem, kąpaniem, noszeniem a co dopiero wyjść z domu do klubu i zamiast odpocząć to jeszcze dusić siódme poty. Nigdzie nie wychodź. Siłownię to ty masz w domu- nawet z osobistym trenerem personalnym.

Zaraz uwolnię Cię od wyrzutów sumienia, że niby nic nie robisz dla swojego ciała. Prześledź swój dzień i zobacz jaki trening wykonujesz codziennie.

Zacznijmy od rozgrzewki:

Gdy rano maluch jeszcze śpi, a ty chcesz w spokoju się wykąpać i doprowadzić do wyglądu człowieka, nie możesz go obudzić.

  • Ćwiczenie I – chodzenie na paluszkach. Pracują mięśnie nóg. Rzeźbimy łydki.

Stan, gdy dziecko beztrosko chrapie mija bardzo szybko, więc od razu przechodzimy do:

Ćwiczeń właściwych:

Nooo i tu cały przekrój. Zaczynamy od:

  • Podnoszenie ciężarów: Twój osobisty trener personalny, z każdym dniem waży coraz więcej, a zanim zacznie chodzić trochę jeszcze minie. Musisz nosić. Wózek, też lekki nie jest, a wytachać go z domu czy wózkowni jakoś trzeba. W ten sposób ćwiczymy mięśnie obręczy barkowej, pięknie zarysowując granicę bicepsa i tricepsa na naszych rękach.

 

  • Jeśli już jesteśmy przy wózku i spacerach to mamy tu klasyczny trening cardio. Najpierw spacerujemy powoli, a gdy maluch nieoczekiwanie zgłodnieje, przyśpieszamy tempo, i starając się wyrównać oddech wykonujemy ruchy naprzemienne mięśni nóg by jak najszybciej dotrzeć do domu

 

  • Przysiady: tu pod postacią wyciągania prania z pralki i wieszania na suszarce. Dla lepszej efektywności proponuję wyciągać po jednej rzeczy. Dzięki temu mięśnie brzucha i pośladków zaczynają przypominać brzuch i pośladki

 

  • Myśląc o płaskim brzuchu nie zapominajmy o jego mięśniach skośnych. Te ćwiczymy podczas gotowania obiadu. Obierając ziemniaki wykonujesz ruchy skrętne na boki sprawdzając co sekundę, co robi maluch.

 

  • Zjedzony obiad trzeba jakoś spalić. Tu zaczyna się bieg przez płotki czytaj przez porozrzucane zabawki. W tym ćwiczeniu pracują nawet mięśnie, o których istnieniu pojęcia nie miałaś. Angażujesz je w obronie życia- by się o klocki i samochodziki nie zabić.

 

  • Powoli zmniejszamy tempo i teraz rozciąganie mięśni szyi i twarzy. Każdego dnia, ktoś ma dla Ciebie jakąś złotą radę. Gdy robisz zdziwioną minę- opóźniasz proces pojawienia się zmarszczek, skóra twarzy staje się bardziej uelastyczniona, o od potakiwania dla świętego spokoju poprawiamy działanie mięśni szyi.

 

  • I na koniec najprzyjemniejsze: RELAKSACJA

yoga-3053488_1920
Jest to sztuka, której mnich uczy się całe życie. Także do dzieła. Bierzesz głęboki wdech i wydech, wdech i wydech zawsze w momencie, gdy dziecko płacze, pies chce na dwór, mąż coś gada i jeszcze dzwoni telefon. Zamknięcie oczu i wyobrażenie sobie, że jesteś na bezludnej wyspie bardzo pomaga  w efektywności ćwiczenia. Jako, że owe ćwiczenie powtarza się dziennie jakiejś 50 razy, to mnich może się od nas uczyć już po tygodniu.

Jeśli chodzi o zasady żywienia przy odchudzaniu, to zrezygnuj z niego całkowicie. I tak masz na nie mało czasu, po co więc katować się wyrzutami sumienia, że zjadłaś coś nieodpowiedniego. Teraz masz żywić się tylko i wyłącznie miłością do potomka, Również woda to przeżytek, zainwestuj lepiej w dobry ekspres do kawy, koniecznie z podgrzewaczem.

ćwiczenia po porodzie

Takiego treningu zazdrości Ci każdy koksik z siłowni. Nie dość, że nie musisz płacić za karnet, to jeszcze Twój trener personalny jest przy Tobie 24h/dobę.

I co pozbyłaś się myślenia, że powinnaś zacząć ćwiczyć?


Proszę Cię o przeczytanie tej informacji zanim klikniesz „Akceptuję” lub zamkniesz to okno. Pragnę poinformować Cię, że Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 (tzw. RODO), zapewniamy bezpieczeństwo danym, które są przetwarzane w ramach działania naszej strony. Proszę Cię o zapoznanie się z Polityką Prywatności naszej firmy. Klikając „Akceptuję” lub zamykając okno, zgadzasz się na warunki przetwarzania swoich danych osobowych wyrażone w Polityce Prywatności.

Ania

Dodaj odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Odwiedź mnie w mediach społecznościowych:

Odwiedź mnie w mediach społecznościowych:

Blog Połoznamama.pl

To miejsce dla wszystkich rodziców, tych obecnych jak i przyszłych. Znajdziesz tu informację dotyczące zarówno samej ciąży, jak i porodu oraz macierzyństwa. Można powiedzieć, że to blog parentigowy, ale ponieważ poruszam wiele tematów tabu więc nie do końca taki zwykły blog parentigowy 😉

Szkoła rodzenia Połóżna z Mamą

To moja stacjonarna szkoła rodzenia znajdująca się w Kwidzynie. Od jakiegoś czasu jestem również położną środowiskową więc jeśli jesteś z Kwidzyna lub okolic koniecznie zajrzyj do zakładki Szkoła Rodzenia.

Facebook

© 2018 Położna mamą. Projekt i wykonanie Ameti Technology.

© 2018 Położna mamą. Projekt i wykonanie Ameti Technology.


Proszę Cię o przeczytanie tej informacji zanim klikniesz „Akceptuję” lub zamkniesz to okno. Pragnę poinformować Cię, że Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 (tzw. RODO), zapewniamy bezpieczeństwo danym, które są przetwarzane w ramach działania naszej strony. Proszę Cię o zapoznanie się z Polityką Prywatności naszej firmy. Klikając „Akceptuję” lub zamykając okno, zgadzasz się na warunki przetwarzania swoich danych osobowych wyrażone w Polityce Prywatności.